Over ons

Stichting Waarborg ICT Continuïteit is in 2014 opgericht. Veel bedrijven in het MKB hebben geen eigen automatiserings afdeling en zijn om die reden vaak afhankelijk van een of enkele IT specialisten. Wat gebeurt er als de kennis van deze IT-ers over hun netwerk wegvalt, hoe kan het bedrijf dan de bedrijfsvoering blijven doorzetten?

Om de ondernemers in het MKB gerust te stellen zodat zij met vertrouwen een relatie aan kunnen gaan met een IT specialist voor de inrichting en uitvoering van hun bedrijfsnetwerk is de Stichting Waarborg ICT Continuïteit in het leven geroepen. Al uw wachtwoorden en documentatie betreffende uw netwerk kunnen op een veilige, versleutelde omgeving worden opgeslagen door een onafhankelijke derde partij. Deze gegevens worden opgeslagen op een centrale plek, welke alleen toegankelijk is voor de geautoriseerde bestuursleden van de Stichting Waarborg ICT Continuïteit.

Stichting Waarborg ICT Continuïteit doet meer dan de gegevens, zoals die nu bekend zijn bij u, kopiëren en bewaren. Er wordt daadwerkelijk gecheckt of de documentatie correct en compleet is. Jaarlijks worden de gegevens gecontroleerd en de deelnemers kunnen zelf  aangeven dat er aanpassingen zijn geweest die in de netwerkdocumentatie verwerkt moeten worden.

Neem voor meer informatie contact met ons op.